Telefonie voor het onderwijs: Centraliseer en bespaar!
Go back
Scholengroepen hebben vaak per vestiging een ander type telefooncentrale staan. De verschillende types telefooncentrales met de bijhorende toestellen en hun verschil in werking kan best vervelend zijn. Vooral voor uw medewerker die instaat voor het onderhoud van de IT-infrastructuur. Ook de medewerkers die over de verschillende vestigingen tewerkgesteld zijn, moeten het doen met telefoontoestellen die op elke vestiging een anders werken.
Door op één vestiging één telefooncentrale te plaatsen, maar die dienst doet voor alle vestigingen kan u aanzienlijk besparen op uw telefoniekosten. Uw communicatie-oplossing wordt niet alleen stukken goedkoper maar ook efficiënter.
Dit kan perfect met een VOIP telefooncentrale van Unify. Deze systemen zijn zodanig eenvoudig ontworpen dat deze zelf te beheren zijn. Zo kan uw IT verantwoordelijke zelf telefoontoestellen aan medewerkers (of klaslokalen) koppelen zonder tussenkomst van uw leverancier. Optimalisatie gaat bijgevolg sneller en ook hier bespaart u weer.
Enkele voordelen even op een rijtje:
- Alle vestigingen beschikken over dezelfde telefoontoestellen. Men kan deze naar behoeven naar andere vestigingen verhuizen. Aanzienlijke verlaging van de stock.
- Laat uw draadloze toestellen werken over acces points in plaats van over dure DECT antennes. Acces points waarvan uw leerlingen en leerkrachten tegelijkertijd gebruikmaken kunnen maken. Twee vliegen in één klap. (VoWIFI)
- Schaalbaar en flexibel. De VOIP telefooncentrale is eenvoudig uit te breiden of in te krimpen.
- Eenvoudig zelf te beheren, maar echt wel heel eenvoudig.
- Een groot professioneel telefoonsysteem beschikt over veel meer functies dan eenvoudige kleine systemen.
- Centralisatie maakt dat telefonie conform de overige IT wordt ingericht.
Interessant om ook eens te bekijken:
