Telefonie

VOIP – FAQ

professionele VOIP

Wat met de kwaliteit?

“De kwaliteit van VoIP verbindingen is de laatste jaren aanzienlijk vooruit gegaan. Mede te danken aan de huidige technologie die toegepast wordt bij internetverbindingen.”

 En als er een internetverbreking is, zijn we dan niet bereikbaar?

“Wanneer er zich een internetstoring voordoet, wordt dit opgevangen door de telefooncentrale die de oproepen automatisch over een digitale lijn laat verlopen. Zo heeft u steeds een alternatief en bent u bereikbaar voor uw klanten.”

Moet ik voor al mijn medewerkers nieuwe toestellen aanschaffen?

“Helemaal niet! U kan via internet bellen via analoge, digitale en natuurlijk IP-toestellen. Grote investeringen zijn helemaal niet nodig.”

 Moet ik een contract tekenen?

“Nee, er is geen juridisch dichtgetimmerd contract nodig om te profiteren van onze lage tarieven. U gebruikt de dienst net zo lang als u dat wilt.

Welke internetverbinding heb ik nodig voor VoIP?

“Voor een VoIP gesprek wordt een bandbreedte van 100 kbit gereserveerd. Dit betekent 10 procent van 1 Mbit. Als u een internetverbinding van 8 Mbit download en 1 Mbit upload heeft kunnen op deze lijn 10 gelijktijdige gesprekken worden gevoerd.

Weet u niet zeker of uw verbinding geschikt is voor VoIP? Neem gerust contact met ons op, we zoeken het graag voor u uit.”

Wat is het verschil met Skype?

“Davo Call Services maakt gebruikt van het open protocol SIP, wat betekent dat de kwaliteit van het systeem continu verbetert. Dit geeft ook een veel grotere compatibiliteit en vrij keuze van toestellen, in tegenstelling tot Skype dat niet compatibel is met andere services of materiaal van concurrenten. U kunt met Skype bovendien ook wel bellen naar het klassieke netwerk, maar ook hier zit je weer vast aan de tarieven die Skype zelf kan bepalen. Daarbij heb je bij Skype een grote kans dat de verbinding plots verbreekt.”

Moeten onze medewerkers dan bellen via hun PC?

“Neen. Je hebt de keuze om ofwel via de meegeleverde software telefoon te bellen, maar dat is niet uw enige optie. In combinatie met de VoIP telefooncentrale kan je ieder willekeurig gecertificeerde VoIP toepassing benutten, dus ook een vaste zakelijke telefoon.”

Is VoIP altijd bellen via Internet?

“Met onze hybride oplossing kan u op elk moment omschakelen van bellen over klassieke lijnen (analoog en/of ISDN) naar bellen over Internet en omgekeerd. U kan zelfs alles in parallel gebruiken. Zo heeft u ook de zekerheid dat men bij een  internetstoring de zekerheid dat uw klanten u steeds kunnen bereiken!”

Moet ik mijn fax inruilen als ik overstap?

“Nee, hier heb je zelfs meerdere mogelijkheden. Je kan gewoon uw bestaande faxtoestellen blijven gebruiken of je faxen digitaal gaan ontvangen via e-mail.”

Wat verandert er voor mij als gebruiker als ik overstap?

“Er verandert verrassend weinig. U krijgt er een scala aan extra mogelijkheden bij die uw zakelijke leven gemakkelijker maken. Alle mogelijkheden waaraan u gewend bent blijven bestaan. Het enige wat u vooral zal opmerkingen is uw lage telefoniefactuur!”